Doświadczenie w branży transportu wewnętrznego zdobywamy od 1995 roku i stale podnosimy poziom wykonywanych usług. Bogata wiedza techniczna poparta doświadczeniem oraz chęć stałego rozwijania się zaowocowała rozszerzeniem usług na naprawę wózków widłowych.
TOMTECH oferuje serwis gwarancyjny oraz naprawy pogwarancyjne wszystkich marek wózków widłowych.Staramy się, aby nasze usługi były kompleksowe, dlatego w szybkim czasie specyfikujemy i sprowadzamy części potrzebne do każdej naprawy.
Regularny udział w szkoleniach
zorganizowanych przez producentów wózków i szeroki wachlarz części zamiennych
pozwala naszym mechanikom na szybką lokalizację i naprawę uszkodzenia.
Nasz serwis czynny jest 5 dni w tygodniu w godz. 7:00 – 16:00
Skontaktuj się z nami +48 (91) 466 82 83
OGÓLNE WARUNKI SERWISU firmy
TOMTECH SP. Z O.O.
1. PROCEDURY ZGŁOSZEŃ SERWISOWYCH
a. Zgłoszenia awarii przyjmowane są tylko w formie pisemnej na adres
mailowy: biuro@tomtech.com.pl
– nazwę, typ, numer fabryczny i rok produkcji wózka widłowego
– opis usterki
– osobę odpowiedzialną za dane zgłoszenie – upoważnioną do odbioru usługi
serwisowej i podpisania raportu.
b. Zgłoszenia, które zostały przesłane po godz.16.00, traktowane są jak
zgłoszone następnego dnia roboczego.
c. W razie problemów z szybkim wysłaniem pisemnego zgłoszenia zalecane jest
telefoniczne powiadomienie o usterce. Pozwoli to wykorzystać czas oczekiwania
na formalne zgłoszenie do sprawnego przygotowania interwencji serwisowej (tel.:
91 466 82 83 lub 501 487 000
d. Klient zobowiązany jest podać w zgłoszeniu serwisowym okoliczności faktyczne
zgodne z prawdą.
2. USUNIĘCIE AWARII /USTERKI
a. Przyjazd technika w celu zdiagnozowania awarii następuje w najszybszym
możliwym czasie, o ile zgłoszony problem nie będzie mógł być rozwiązany w drodze
instrukcji telefonicznej.
b. Usuwanie awarii następuje w wyznaczonym terminie po zdiagnozowaniu (z
zastrzeżeniem jak w p.4.3). W wypadku konieczności importu części czas naprawy
wydłuża się o czas ich pozyskania. W przypadku uszkodzeń nietypowych
polegających np. na mechanicznym uszkodzeniu urządzenia przez użytkownika, czas
oczekiwania na części może ulec szczególnemu wydłużeniu (ze względu na
nieprzewidywalny charakter tego typu uszkodzeń).
c. Wykonanie naprawy następuje po pisemnej akceptacji kosztów naprawy przez
Użytkownika; czas usunięcia awarii wydłuża się o czas oczekiwania na akceptację
oferty.
d. Technik powinien mieć zapewnione warunki do wykonania usługi naprawy /
przeglądu. Oznacza to udostępnienie mu przez Użytkownika odpowiedniej
przestrzeni, w której nie zakłócając pracy w zakładzie będzie mógł
skoncentrować się i w spokoju wykonać swoją pracę. W wypadku niedochowania tych
warunków technik ma prawo odmówić kontynuacji pracy, a jego wizyta będzie
zafakturowania mimo niedokończenia naprawy.
e. Prawo Użytkownika do bycia poinformowanym o wszystkich istotnych
okolicznościach naprawy (wykonane operacje, wymienione części itp.) realizowane
jest w fazie odbierania pracy i sporządzania raportu serwisowego.
f. Do celów naprawy i testowania maszyny po naprawie Użytkownik winien zapewnić
serwisowi odpowiednią przestrzeń oraz ładunek.
g. Technik ma prawo dokumentować swoją pracę poprzez wykonanie zdjęć lub
nakręcenie video, przy czym obszar objęty tym dokumentowaniem ogranicza się
wyłącznie do pola jego pracy (obszar maszyny lub linii produkcyjnej).
3. PRZEGLĄDY / OKRESOWA KONSERWACJA
a. Serwis firmy TOMTECH przeprowadza przeglądy diagnostyczno-konserwacyjne
(okresowe) w terminach uzgodnionych z Użytkownikiem maszyny.
b. Częstotliwość przeglądów w okresie gwarancji określa Gwarant. Wykonanie ich
niezbędnym warunkiem utrzymania uprawnień do napraw gwarancyjnych. Zasady
dotyczące przeglądów określa Karta Gwarancyjna.
c. Termin przeglądu ustalany jest każdorazowo z uprawnionym przedstawicielem w
zakładzie Użytkownika. Odbywa się w godzinach 8.00-16.00 w dni robocze. W
przypadku, gdy Użytkownik życzy sobie przeprowadzenia przeglądu w innych
godzinach, obowiązują narzuty zgodnie z cennikiem usług serwisowych.
d. Zakres czynności przeglądu okresowego obejmuje kontrolę wszystkich układów
maszyny, regulacje, smarowanie i konserwację oraz usuwanie drobnych.
e. Użytkownik powinien zapewnić dostęp do maszyny w uzgodnionym terminie.
Maszyny powinny być umyte przez obsługę, a jeśli nie są i ich stan uniemożliwia
wykonanie naprawy lub przeglądu – technik firmy TOMTECH wykona to za dodatkową
opłatą, zgodnie z cennikiem usług serwisowych, wg faktycznego nakładu czasu.
f. Uszkodzenia bądź inne dysfunkcje urządzeń stwierdzone w ramach przeglądu,
wykraczające poza rutynowe czynności diagnostyczno-konserwacyjne, usuwane są na
odrębne pisemne zlecenie za dodatkową opłatą, zgodną z obowiązującym cennikiem,
o którym mowa powyżej oraz zgodnie z przedłożoną przez biuro serwisu ofertą
kosztorysową
4. CENNIKI
Usługi serwisowe fakturowane są na podstawie Cennika Usług Serwisowych. Koszt
usługi składa się z:
a) kosztu usługi (wg Cennika Usług Serwisowych);
b) kosztu dojazdu (Cennik Dojazdów)
– ewentualnie dodatkowo:
c) ryczałtu hotelowego, jeśli naprawa wymaga noclegu pracownika serwisu w celu
dokończenia naprawy.
Czas pracy jest liczony w jednostkach czasu pracy. Najmniejszą jednostką czasu
usługi jest 30 min (0,5h).
5. ROZLICZENIA, DOKUMENTACJA, PŁATNOŚCI
a. Przeglądy i naprawy dokonywane przez serwis dokumentowane są raportami
serwisowymi. Raport serwisowy zawiera opis awarii wg zgłoszenia, diagnozę
techniczną, listę wykonanych czynności, listę zamontowanych części oraz godziny
pracy i dane dotyczące dojazdu technika. Raport serwisowy jest podstawą do
wystawienia faktury (w wypadku usług płatnych).
b. Użytkownik jest obowiązany zapewnić w zakładzie obecność pracownika
upoważnionego do odbioru usługi i podpisania raportu serwisowego. Brak osoby
upoważnionej w czasie zakończenia pracy serwisu skutkuje podpisaniem
jednostronnym przez technika firmy TOMTECH i jest wystarczająca podstawą do
wystawienia faktury. Oczekiwanie na odbiór pracy / podpisanie raportu doliczane
jest do czasu pracy technika.
c. Odebranie pracy od technika poprzez podpisanie raportu oznacza potwierdzenie
przez niego danych weryfikowalnych: stan zastany (rodzaj usterki), czas pracy,
zakres czynności, wymienione części.
d. Na uwagi krytyczne ze strony Użytkownika, jego odmienne zdanie co do
okoliczności związanych z wykonywaną usługą bądź rodzajem naprawy (gwarancyjna,
płatna czy bezpłatna, niegwarancyjna, itp.) przewidziane jest specjalne,
dedykowane do tego celu pole na raporcie serwisowym i tam powinny być one
wpisane. Niepodpisanie raportu z powodu odmiennego zadania co do okoliczności
usługi skutkuje podpisaniem jednostronnym przez technika firmy TOMTECH i
stanowić będzie pełnoprawną podstawę do wystawiania faktury za usługę i części.
e. Wszelkie kwestie sporne dotyczące zakwalifikowania usługi naprawy jako
gwarancyjną (bezpłatną) rozstrzygane są przez Gwaranta. Dla tego celu wymagane
jest zawsze przedstawienie mu wadliwych części do ekspertyzy. W wypadku
niewydania lub utracenia przez użytkownika tych części maszyn, które miałby
podlegać bezpłatnej naprawie, zastosowanie trybu naprawy gwarancyjnej nie
będzie możliwa i usługa będzie płatna.
6. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
a. Zgłaszając maszynę do naprawy/przeglądu, Użytkownik przyjmuje do wiadomości
niniejsze ogólne Warunki Serwisu firmy TOMTECH SP. Z O.O.
b. W sprawach nieuregulowanych niniejszymi OWS stosowane są ogólne przepisy
Kodeksu Cywilnego.